9 квітня 2021
Добрий день. Сьогодні ми продовжуємо вивчати історію Риму.
Тема уроку: Культура Давнього Риму.
Загальна характеристика
• Римська культура продовжила традиції Стародавньої Греції.
• Запозичуючи культурні надбання греків, римляни керувалися власного культурною традицією.
• Піді впливом римської культури перебувала більша частина тогочасного цивілізованого світу.
• Культура була похідним від основних напрямків діяльності — військової справи, політики й релігії, а її розвиток залежав передусім від конкретних потреб римського суспільства.
• Постійними пріоритетами художньої культури були архітектура і мистецтво скульптурного портрету.
Релігія римлян
• Божества поділялися на духів-захисників домашнього вогнища, яким поклонялися в кожному домі (пенати, лари, мани, геній), та богів і богинь державної релігії, яким поклонялися під час публічних церемоній.
• Найвище місце серед богів посідали Юпітер — бог неба — та Марс — бог війни.
• Спочатку боги уявлялися в безособовій формі, ідолів і скульптур для них не встановлювали, пізніше боги набули людської подоби.
• У VI ст. до н. е. римська релігія збагачується грецькими елементами, поступово сформувався пантеон римських богів у складі Юпітера, Марса, Юнони — богині неба й шлюбу, Нептуна — бога морів, Мінерви — богині мудрості й ремесла, Венери — богині кохання тощо.
• Із II ст. до н. е. поширюються культи східних богів — малоазійської Кібели (Великої матері богів), єгипетського Осіріса (божества природи), іранського бога світла Мітри.
• Верховний жрець носив титул Великий понтифік; від Августа цю посаду обіймали імператори.
!!! Перейти за посиланням:
https://www.youtube.com/watch?v=FN7dmtvVYBk
Освіта та виховання
• До 7-ми років діти виховувалися вдома. Батько мав необмежену владу над дітьми.
• Початкова освіта починалася з семи років для хлопчиків і була доступна для бідняків. Навчали читання, письма, арифметики. За порушення дисципліни застосовували фізичні покарання.
• Середня школа — граматика, де впродовж 2-х років вчили грамоти, історії та літератури; навчання було платним.
• У 14 років вступали до платної риторської школи, де здобували вищу освіту. Вивчали ораторське мистецтво, складали промови. По закінченні школи можна було виступати захисником або обвинувачем у суді.
• Із 16 років випускника риторської школи опікав політичний діяч, разом із яким юнак відвідував засідання Сенату, слухав виступи популярних ораторів. Після цього тривала дворічна військова служба. По її завершенні можна було залишитися в армії або повернутися до Риму й розпочати політичну кар’єру.
Домашнє завдання:
1.опрацювати інформацію подану в блозі,
2. пар. 50 прочитати.
Немає коментарів:
Дописати коментар